Friday, February 20, 2009

SPRM UMPAMA PELACUR-BADRUL HISHAM

KUALA LUMPUR, 20 FEBRUARI (SK) - Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi KeADILan Badrul Hisham Shahrin menyifatkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sama seperti pelacur yang menjadi pemuas nafsu pemimpin Umno.
Menurut beliau ketika dihubungi Suara Keadilan, SPRM harus malu dalam agendanya untuk mencegah rasuah didalam Malaysia sedangkan rasuah didalam parti pemerintah semakin berleluasa.
“SPRM harus malu dengan Barisan Nasional, mereka menjadikan SPRM seperti pelacur untuk memuaskan nafsu sesetengah ahli politik Malaysia,” katanya tegas hari ini
Katanya, SPRM hanya membazirkan wang rakyat kerana sejak penubuhan badan berkenaan tidak menjalankan tugas yang dengan dedikasi dan seperti yang diharapkan.
Pada 2 Januari lalu, Badrul telah menyerahkan kira-kira 60 mukasurat yang mengandungi pelbagai laporan rasuah lama dan baru kepada SPRM.
Walaubagaimanapun menurutnya sehingga kini tidak ada sebarang jalan penyelesaian yang dilihat untuk menangani rasuah yang telah dilaporkan.
“Kita telah menghantar bukti rasuah kepada SPRM pada awal penubuhanya untuk menguji sebagaimana kredibiliti SPRM dalam menangani masalah, namun apa yang saya lihat SPRM gagal melaksanakanya,”katanya.
Oleh yang demikian, Badrul bersama-sama kumpulan anak mudanya akan membakar bukti-bukti rasuah yang berada ditangan beliau sebagai tanda kemarahan terhadap SPRM.
“Apa yang saya buat ini bukan seorang, bukan kerana parti, tapi ini adalah tanda kemarahan rakyat yang melihat SPRM gagal menangani gejala rasuah,” katanya lagi.
Menurut blog beliau, pada 26 Februari ini beliau akan ke Pejabat SPRM di Putrajaya utnuk membakar salinan dokumen dan bukti rasuah yang pernah dihantar beliau semenjak 1998.

No comments: